1, 2, 3 op naar nummer 3! Laos! - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Robin en Jill - WaarBenJij.nu 1, 2, 3 op naar nummer 3! Laos! - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Robin en Jill - WaarBenJij.nu

1, 2, 3 op naar nummer 3! Laos!

Blijf op de hoogte en volg Robin en Jill

12 November 2014 | Cambodja, Kratié

Inmiddels bijna onderweg naar Laos!
Hierbij ons laatste reis verslag over Cambodja!

Waar waren we gebleven: eiland Koh Rong!
Zoals jullie hebben gelezen in het vorige verslag, had dit eiland niet 24 uur stroom.
Jill had daar een fraai souveniertje aan overgehouden: voedselvergiftiging!!

De producten zijn natuurlijk ook niet de gehele dag gekoeld dus je raad het al...

Eenmaal aangekomen op het vaste land, Shianoukville, werd Jill verrast. We treden maar niet in details maar ze was 'behoorlijk' ziek! Een bezoekje aan de apotheek, 1000 pillen rijker en goede verzorging van zuster Robin (!!!!) is ze uiteindelijk opgeknapt!
Iemand bekend met voedselvergiftiging? Thank God we survived it!!!

Uiteindelijk vanwege de voedselvergiftiging wat langer in Shianoukville gebleven aangezien Jill een vrij intieme relatie had ontwikkeld met het toilet en haar bed.

Op naar Siem Reap! Jill stabiel dus we kunnen weer langzaam verder.
Voor de zekerheid de eerste 2 dagen rustig bij het zwembad van het hotel gelegen, ook niks mis mee maar natuurlijk moesten we DE tempel gaan bezoeken 'Angkor Wat'!

Kleine historische info:
De tempel Angkor Wat is een hindoeïstische tempel en wordt beschouwd als het grootste religieuze bouwwerk ter wereld. De tempel is een van de belangrijkste overblijfselen uit de periode van het Khmer-rijk.
De tempel Angkor Wat is gebouwd tussen 1113 en 1145 en staat inmiddels al jaren op de UNESCO erfgoedlijst.

Je kon 1 dag het gebied 'Angkor Wat' bezoeken, 3 óf 7 dagen!!! Wanne gekke he! 7 dagen Angkor Wat.... Nou nee.... Noem ons maar cultuurbarbaren maar 1 dag zweten rondom die tempels was genoeg!!

Afijn....We kregen als advies om de tempel te bezoeken tijdens zonsopkomst. Wij dachten meteen: shittie da's vroeg, 4:45 in de tuktuk naar Angkor Wat!
De wekker ging, allebei bloed sjagerijnig haha maar het was het zeker waard! Prachtige foto's gemaakt van de tempel met een paars-achtige schemering en natuurlijk toen de zon zich eenmaal achter de tempel vandaan liet zien!

De rondom liggende tempels bekeken en bezocht en natuurlijk weer die verdomde apen! Alleen hier waren ze niet brutaal, eerder seksistisch! 'Oehoeaha'
Ze waren niet bepaald vies van 'monkey style' haha! Het feestje was alleen wel zo gepiept! Natuurlijk weer een Kodak-momentje! Wij leggen namelijk alles vast ;-)

Siem Reap zelf was een leuke stad met veel marktjes and we love markets!!!
Night market, day market...als we maar kennen rond blieken: 'Do you want to by something in my shop Madame?' Haha die zinnen kunnen we voortaan dromen! We houden ze ook graag voor de gek door soms ineens 'TukTuk' te roepen, mee 20 man sterk voor je neus die je weg willen brengen haha en wij maar lachen 'wij lopen wel!' Gemeen he ;-)

Op naar Kratie! De meest verschrikkelijkste busrit tot nu toe meegemaakt maargoed, heelhuids aan gekomen!

In Kratie waren wij een beetje 'Celebs'! Aangezien hier het toerisme minimaal is, vrijwel alleen voor de dolfijnen, zijn ze niet allemaal gewend aan een kleine hoog blonde vrouw en een vrouw van 1,75m! Haha. 'Hello hello' riepen alle kinderen en wij maar zwaaien.

Het is zover! Klaar om de Irrawaddy dolfijn te spotten!
Deze dolfijn is helaas bijna uitgestorven maar er leven nog een kleine 100 in de buurt van Krati, in de rivier Mekong.
Het spotten van de dolfijn was lastig, een uur lang over de rivier gedobberd samen met een stelletje wat we tijdens de busrit hadden leren kennen.
Maarrrrr we hebben er een aantal gezien! Helaas geen fanatieke flippers die een mooi showtje weggaven maar we hebben een klein filmpje voor jullie!!!
Hebben bij de foto's even een Irrawaddy dolfijn gegooled want dan kunnen jullie zien hoe grappig ze zijn! Zo'n goede foto konden we helaas niet maken :-(.

De planning tot nu toe: morgen heel vroeg naar Pakse in Laos, dit ligt in het zuiden van Laos. Vervolgens naar het noorden: Luang Prabang, Vang Vieng en Vientaine!
Eind november richting Thailand!

Inmiddels ook alweer bijna 2 maanden weg, onderweg naar het 3de land van de 6, dus op de helft van onze trip en nog steeds maken we het erg goed!

Check de foto's, plaats een reactie en tot het volgende verslag vanuit Laos!!

Xxxx liefs Robin & Jill

• 12 November 2014 - 10:23

Gino:

Jammer van de voedselvergiftiging maar gelukkig ben je weer de oude!
    Nog maar 100 van zulke dolfijnen?! Ze zien er wel leuk uit:)

Veel plezier nog en pas goed op elkaar;)

X

• 12 November 2014 - 10:42

Anouk:

Chickas!!!

Had jullie verhalen natuurlijk via skype al gehoord, maar de foto's zien er inderdaad prachtig uit! Voor mij beetje herinneringen ophalen :-)

Geniet er nog maar van want over 2 maandjes moeten jullie verplicht met mij op stap!! ;-)

Xxx

• 12 November 2014 - 10:57

Brian:

Sund van je voedselvergiftiging maar wel weer een hoop mooie dingen mogen zien!

Leuke beesten die dolfijnen maar lijken eerder gigantische wormen haha!

Veel plezier nog samen en ben benieuwd naar jullie volgend verslag.

ciaoo xxx

• 12 November 2014 - 11:53

Papa:

Hoi Jill en Robin,

Wat een rare kop hebben die dolfijnen daar. Volgens mij had die dolfijn te diep in het glaasje gekeken een avond van tevoren hahaha. Wel mooie foto's van de zonsopgang. Jullie zitten nu ongeveer op de helft en het gaat nu aftellen. Veel plezier nog en tot horens.

Groeten xxxxx

• 12 November 2014 - 12:33

Kitty:

Meiden wat een mooi verhaal weer om te lezen! Worden we bij thuiskomst overhoord over alle feiten;-) Goed om zo een beetje op de hoogte te blijven en fijn dat jullie het zo goed hebben. Balen van de voedselvergiftiging maar gelukkig weer beter.. Ben zeeeeer benieuwd naar de komende avonturen! Geniet er van want hier in het Bestse is het maar saai, nat, koud dus ik ben heull jaloers! Veel liefs en een natte zeverkus van Kaatje

• 12 November 2014 - 14:34

Elisan:

Ha girls! Ben blij dat het weer wat beter met je gaat Jill! Heb in Turkije een keer een voedselvergiftiging gehad dus kan me voorstellen hoe je je gevoeld moet hebben. Maar daar is dan toch onze Florence Nightingale, zuster Robin!
    Fijn dat het nu weer allemaal beter gaat en Jill maakt zelfs all over the world vrienden! Hoe heet de koe....?
    Jammer dat alle 99 dolfijnen hun "dag" niet hadden maar gelukkig toch nog inne gezien!
    Zijn inderdaad moeders mooiste nie!
    Weer een mooi reisverslag! Geniet ervan en we kijken weer uit naar jullie ervaringen, maar dan zonder een innige verhouding met de pot!
    Liefs, Elisan

• 12 November 2014 - 18:14

Marian:

Hoi jill en Robin
    Wat maken jullie toch veel mee
    Gelukkig dat je nu weer beter bent. Dat zijn echt aparte dolfijnen.
    Alweer bijna op de helft geniet er samen nog van.
    Gr hans en marian xxx

• 12 November 2014 - 23:22

Annika:

Leuk om jullie mooie verhalen te lezen en de foto's te zien. Hebben jullie wel een stukje rat van de barbeque geproefd? Jammer van je voedselvergiftiging jill. Gelukkig ben je weer beter :) geniet ervan! Groetjes annika

• 13 November 2014 - 10:12

Nikky:

Helloa lady's,

bah bah dat je daar nou net ziek moet worden maar opzich natuurlijk ookwel een beetje logisch als daar gwn t stoom uit valt. Gelukkig ben je weer beter Jill en wat zien jullie al bruin!!
    haha die dolfijnen zien er echt grappig uit, Net of ze tegen n muur aan gezwommen zijn

• 13 November 2014 - 21:02

Astrid/mama:

Hee meiden,

Elke keer weer genieten als ik het verslag weer lees.Wist niet dat je zo'n schrijftalent had,ze lijken bijna op de verslagen van Rob Snellen. Ben blij Jill dat je weer helemaal bent opgeknapt, wat had ik met je te doen de ene app over de andere haha en onze Robin was zo zorgzaam voor je.
    De killing fields had een grote indruk om me gemaakt dat ik nog dezelfde dag de dvd heb opgespoord en ook gekeken heb.
    Wat een prachtige foto's maken jullie en nog ff Jil dan zijn je haren wit.
    Geniet van alle mooie dingen en pas goed op elkaar en ik wacht met smacht op je filmpje haha.

Liefs en een dikke kus de mama's

• 01 December 2014 - 15:14

Dees :

haha ondanks de klote rit ernaar toe toch zeker n mooie ervaring lees ik?
    en wat betreft de apen ik zie t al helemaal voor me haha nou dames jullie maken echt n topreis en groot gelijk ondanks dat t wel lang is hoor !!!
    maar zorg goed voor elkaar en op naar thailand
    groetjes vanuit t koude best xxx