The most wonderfull time of the year - Reisverslag uit Ban Hat Rin, Thailand van Robin en Jill - WaarBenJij.nu The most wonderfull time of the year - Reisverslag uit Ban Hat Rin, Thailand van Robin en Jill - WaarBenJij.nu

The most wonderfull time of the year

Blijf op de hoogte en volg Robin en Jill

27 December 2014 | Thailand, Ban Hat Rin

Allereerst hopen wij dat jullie een heerlijke kerst hebben gehad!!
Voor ons was het 'The most wonderfull time of the year'

Waar waren we gebleven...
Het stadje Champon, waar we vanuit Hua Hin naar vertrokken waren. Hier hebben we 1 nacht doorgebracht om de volgende ochtend heel vroeg de bus en boot te pakken maar Koh Tao.

De boot... Wat een hel! Windkracht 10 en golven van meters hoog! 95% lag te nekken en helaas behoorde wij niet tot de overige 5%!
Jill mocht het spits afbijten maar werd na enige tijd gevolgd door Robin.
Finally!!! Na 1,5 uur LAND IN ZICHT!!!

Gelukkig liet Koh Tao ons de boottocht al vlug vergeten.
Gezellige restaurantjes, barretjes en natuurlijk duikscholen!

Onze duikcursus hebben we samen met Anne en Andrea gedaan. Gezellig aan de studie met z'n 4tjes. Zelfs huiswerk, net het NHTV! Dat hadden we eigenlijk afgezworen maar goed, safety first!

De eerste dag begon met theorie en vervolgens onze eerste duik! Natuurlijk langzaam aan oefenen met de gebaren maar de 10 meter hadden we gehaald!
Koraal, visjes blauw, geel, groen, wauw wat gaaf! Eenmaal boven water kwam de adrenaline kick omhoog! 'Anne had je ook die vissen gezien!!' 'Nee ik was alleen maar aan het overleven!' Haha aldus Anne haar eerste duik ervaring!

De volgende ochtend weer theorie en het water in! Moeilijke oefeningen onder water, we hadden het wel een beetje onderschat allemaal.
Robin kreeg wat probleempjes en is een middagje gestopt. Jill, Andrea en Anne zijn verder gegaan en de oefeningen afgemaakt.

De volgende dag: EXAMEN!!!!! Spannend maar allemaal theoretisch geslaagd!!!! Nog even de laatste duik oefeningen onderwater en Jill, Andrea en Anne waren geslaagd!!!!
Robin heeft de volgende dag de oefeningen ingehaald en ook zij heeft haar open water brevet binnen, jihoeeeee!

S'avonds naar een echte Thai boks wedstrijd geweest, tering jantje dat klapte erop! Zweet spetter hier, bloed druppel daar en een geweldig fanatieke presentator die we niet konden verstaan maar toch begrepen: 'ooohooooooo'
Een gevalletje van: daar had je bij moeten zijn ;-)

Met de boot naar Koh Samui, beetje huiverig voor de boottocht, dubbele dosis reispillen, helemaal K.O. maar we hebben het overleefd!
Gelukkig een minder heftige rit!

Op Koh Samui hebben we wat rond gereden met de scooter en de verschillende dorpjes met winkeltjes bezocht.
Wij hebben ons zelf ook nog even laten bewerken door een bamboo tattoo artist.
Op de ouderwetse Thaise manier, die inmiddels 2000 jaar oud is, hebben we een herinnering laten plaatsen voor het leven.

Samen met de andere meiden hebben we een 'lady boy show' bezocht, ongelofelijk!
Sommige zijn net 'echt' en ook echte bitches! Nondeju wat wilde ze graag fooi! 'Give me tip please' zei 'ze' met een zware mannen stem haha!

Natuurlijk zijn er de nodige drankjes genuttigd waaronder bij de 'Ark beach bar'. Heerlijke tent, goeie live dj's, live drum en saxofoon, echt een leuke beachclub!
Beetje gezien en gezien worden maar eey, daar zijn wij niet vies van!

Op naar Koh Phanang! Kerstavond stonden de lootjes en kadootjes op het programma! Leuke gedichten en kadootjes, echt kerst zoals thuis! Maar we hebben 'thuis' ook wel gemist met deze dagen!
Snel die gevoelens maar weg gedronken op de beach party ;-)

Natuurlijk hebben wij hier ook véél gegeten!
1ste kerstdag uit gegaard op het strand en s'avonds een kerst 3-gangen diner gehad.
In de avond naar het bekendste feest van Thailand geweest: Full Moon Party Christmas Style!
Iedereen neon kleuren schmink overal en natuurlijk helemaal los met je kerstmuts! Een keer wat anders als een zwart cocktailjurkje!
2de kerstdag heel de dag in bed kerstfilms gekeken en in bed geluncht haha en s'avonds weer gegeten, denk dat onze kerst er het zelfde uit heeft gezien zoals in Nederland alleen met tropische temperaturen! Lovely!

De kilo's die we kwijt waren er ondertussen weer aan, afscheid genomen van Anne en Andrea.... Met het vliegtuig naar Maleisië!

Hier zullen wij oud & nieuw door brengen, waar is nog niet geheel bekend, óf het eiland Penang óf Langkawi! Eens ff kijken waar dat fissa is!! :-)

We houden jullie in ieder geval op de hoogte!
Het is in ieder geval 7 uur eerder oud & nieuw bij ons!

Een fijne jaarwisseling alvast en tot in 2015 met ons volgende verslag!

Veel geluk en liefde Xxx ons

• 27 December 2014 - 12:25

Paul:

ha meiden,
    zo te lezen erg druk gehad met feesten!
    goed dat jullie je brevet hebben gehaald, staat leuk op je cv,
    veel plezier in Maleisië !

Paul

• 27 December 2014 - 16:18

Elisan En Jan:

Ha party animals!
    Ook hier genoten van de kerstdagen. Na een overdaad aan eten en drinken, logeetje Tatum net naar huis, de boek aan de kant geruimd jullie verhaal gelezen en natuurlijk ff reageren!
    Wij hebben de zon vandaag niet gezien, het heeft de hele dag gesneeuwd en er ligt een pak van zo'n 20 cm. De eerste sneeuwballen gevechten al gehouden en zowel voor als achter staat een levensgrote sneeuwpop in de tuin!
    Een heel andere "wereld" dan waar jullie zijn en jullie komen nog "rijker" terug dan dat jullie weggegaan zijn, jawel, met weeeeeer een diploma! Gefeliciteerd!
    Wij wensen jullie heel veel plezier met de volgende avonturen en de jaarwisseling! Tot schrijfs in 2015!~
    Dikke kus,
    Elisan en Jan

• 27 December 2014 - 16:20

Elisan:

""de boel"" aan de kant geruimd bedoel ik natuurlijk!

• 27 December 2014 - 17:43

Anne:

Superleuk geschreven meiden! Ben benieuwd wat het gaat worden met oud&nieuw! Kus

• 27 December 2014 - 20:48

Cheri:

Leuk leuk leuk!!! Wat 'n genot! Weer leuk beschreven...vooral 't boottochtje ;-p ik ken 't zeeziekgwvoel blehhhh...nog 'n paar daagjes en dan luiden jullie 'tnieuwe jaar heerlijk in, dus die kan alvast niet meer stuk!! En dan kan eigenlijk 't aftellen alweer zon beetje beginnen voor jullie! Ben jaloers op jullie heerlijk zonnetje daar....ondanks dat we vandaag hier toch heerlijk in de sneeuw gespeeld hebben met sneeuwpop, slee en sneeuwballengevecht natuurlijk! Dames geniet nog van jullie avontuur...alvast de beste wensen en tot volgend jaar

• 27 December 2014 - 21:01

Cheri:

Nog ff de leuke foto's bekeken, maar pfffff die rugzakken...krijg al rugpijn als ik er naar kijk!! Ik vind m'n grote handtas al zwaar

• 28 December 2014 - 04:16

Rob:

Klinkt allemaal super relaxed... Jalours hier

• 28 December 2014 - 20:12

AndreA:

Haha weer leuk om te lezen! En helemaal omdat we er ook bij waren! Geniet van Maleisië en ik kijk uit naar jullie volgende en laatste verslag! De klapppppperrrrrrrr van de reis;) have fun! Xx Dre

• 29 December 2014 - 08:42

Marloes:

Aaah meiden wat een gaaf verhaal weer! Veel plezier in Maleisië en met oud en nieuw!! Xxxx

• 03 Januari 2015 - 09:35

Gino:

Chickies!!

Leuke, wilde verhalen weer.
    Net zo zeeziek als in Mexico!? Pff niks gewend die Hollanders;)

Have fun

Xxx

• 07 Januari 2015 - 08:26

Madelon:

Super leuk verhaal weer meiden!
    Geniet er nog lekker van!