Malaysia truly Asia! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Robin en Jill - WaarBenJij.nu Malaysia truly Asia! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Robin en Jill - WaarBenJij.nu

Malaysia truly Asia!

Blijf op de hoogte en volg Robin en Jill

11 Januari 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Natuurlijk nog allemaal de beste wensen en een liefdevol, vóóral gezond én gelukkig 2015!!

Het 5de land hebben we inmiddels alweer ontdekt. Niet geheel Maleisië want dat bestaat uit meerdere delen, maar het westelijke schiereiland hebben we bezocht.
Dit vanwege onze tijd en het weer! Aan de andere kant was het behoorlijk regenachtig. Da motte we nie hebbe!

Eiland Penang. In George Town, de hoofdstad van Penang, hebben we ons goed vermaakt in het leuke centrum met veel 'street-art' (zie foto's), barretjes en restaurantjes.
Ook met de 'hop-on-hop-off-bus' hebben we veel gezien. Super fijne manier om wat te zien van de omgeving! Want we hebben al heel wat kilometers gelopen!

We zijn o.a. naar Penang Hill geweest waar we met een treintje omhoog moesten om bij het uitkijkpunt te komen. Prachtig mooi uitzicht! Een 'liefdes'slotje opgehangen aan de love bridge om ons jaar liefdevol af te sluiten op 31 december 2014! How sweet!

Hier kwam ineens een horde moslim meisjes op ons afgerend! Wij dachten; wat krijgen we nou! 'Miss Miss can we go on a picture!?' Uuhh haha ja hoor! Zo zijn we wel met 20 meiden op de foto geweest, waarom? Echt geen idee maar we leken wel celebs!
Celebirty's: http://youtu.be/W9jE8B5bsdc

Oud & Nieuw hier gevierd en dat was toch wel heel anders als in Nederland! Sowieso het tijdverschil! Gewoon 7 uur eerder stapte wij 2015 saampjes in.
Op verschillende locaties waren 'countdown' plekken waar mensen zich hadden verzamelt om samen af te tellen naar het nieuwe jaar. Helaas waren er veel overstromingen geweest in andere delen van Maleisië, zo erg dat er vele doden waren gevallen en ze uit respect geen vuurwerk hebben afgestoken.
Sorry, begrijpelijk, maar NONDEJU ok jammer voor ons! Nou, dan maar de kroeg in! 'Reggea Mansion' leek net één grote orgie gangnamstyle! Door naar de 'Slippery Senioritas' en zo kwamen deze 2 senioritas ook thuis, very slippery :-)

Op naar het eiland Langkawi, net onder de grens van Thailand.
Een wat luxere plek voor backpackers maar tussen de verschillende resorts liggen ook genoeg hotelletjes en homestays.
Veel op het strand gelegen, beetje de 'beach babe' uitgehangen, want de laatste maand is aangebroken dus vanaf nu lekker alleen maar chillen met die witte billen want wat zijn we verkleurd!!!!
Een middagje met de boot langs verschillende eilandjes gevaren en in het grootste zoet water meer gezwommen van Maleisië! Het is maar ff dat je het weet ;-)

Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisië! Voor €1,25 p.p (excl. bagage dan wel) vanuit Langkawi naar Kuala Lumpur gevlogen met Air Asia, ohoooo haha! Wij waren wel veilig aangekomen! Thank god!
Ook hier met de 'hop-on-hop-off' bus weer in één dag veel van de stad gezien, waaronder de Petronas Towers, in 2003 nog hét hoogste gebouw van de wereld. Niks om gelogen! Wat een immens groot gebouw!
In Kuala Lumpur komt nieuwe en oude architectuur veel voor en dat maakte deze stad ook echt een veelzijdige wereld stad!
Ook werden we hier weer behandeld als celebs en wilde er weer verschillende Maleisiërs met ons op de foto! Haha zelfs de politie, we weten nog steeds niet waarom maargoed, we konden er zelf ook om lachen.
Ook nog een bios bezocht en de film 'Taken 3' gezien! Aanraderrrrr!!

We zouden eigenlijk volgens de planning 13 januari naar Cebu, Filipijnen vliegen. Dit ticket hadden we bij een toeristenkantoor in Laos al geboekt. Helaas had die *pieeeeppp* meneer, een ticket naar Sibu, Maleisië voor ons geboekt!
Wisten wij veel dat er twee plaatsnamen waren die je het zelfde uitsprak! Maar we weten beiden zeker dat we de Filipijnen hebben gezegd.
Afijn, nieuw ticket moeten boeken omdat we natuurlijk geen geld terug kregen!!!! Gelukkig zijn we hier 9 januari achtergekomen hahahaha. Shitzooi, uiteindelijk wel liever een financiële tegenvaller dan eentje op onze gezondheid natuurlijk maar mochten jullie je geroepen voelen dan sturen wij graag ons rekeningnummer door! ;-)

Anyway....Malaysia you where truly amazing! Fijne mensen, vonden ze van ons schijnbaar ook haha, spreken goed Engels, fijne stranden, veel eten alleen die Indiërs... Hmm niet zo kapot van haha.
We hadden graag meer van je willen zien maar wie weet ooit nog in de toekomst!

We vertrekken dus morgenvroeg naar ons laatste land de Filipijnen! Niet naar Cebu maar naar Boracay, om nog meer misverstanden te voorkomen!
Daar gaan we wat eilandjes bezoeken en nóg bruiner worden hopelijk!

Het komt dichterbij.... Tot 'snel'!
Xxxx ons

• 10 Januari 2015 - 18:02

San/mama:

Weer een leuk verslag! Toch goed om te weten dat Air Asia ook kan landen. :) xx
    Goeie reis en geniet nog ff vcan de Filipijnen. Dikke knuffel!! xxx

• 10 Januari 2015 - 20:06

Trudie:

He meiden,

Door naar jullie laatste bestemming, de Fillipijnen.
    Geniet ervan, de tijd vliegt.
    Xxx

• 10 Januari 2015 - 21:55

Mariam.vdkolk@live.nl:

Hoi meiden,
    Geniet er van! Nog niet teveel aan home denken. Snel gaat het toch wel. Geniet van de zon en de vrijheid.
    Xx de taante

• 11 Januari 2015 - 11:24

Bernadet:

wat een leuk verslag weer. Geniet nog lekker van de laatste bestemming. Nog altijd een maand te gaan is toch langer dan mijn gemiddelde vakantie. Veel plezier nog

• 13 Januari 2015 - 10:52

Kitty:

Hi Meiden,

Ooooo wat gaat het hard ineens! Denk er maar niet teveel over na want je zal eenmaal terug nog vaaaaaak terug denken aan dat heerlijk relaxte leventje op reis. Blijven genieten dus!

Dikke kus van Kaat en Kitty

• 13 Januari 2015 - 20:05

Dorine En Jac:

Top meiden wat hebben jullie een geweldige tijd samen . Geniet samen nog even van de zon en zonnebrand .hier mis je niks .het is barslecht weer . Veel wind en regen. Herfst in plaats van winter .ons puppy balie doet het geweldig , het is wel zo,n lief beestje. Jullie zullen hem snel ontmoeten. Nou meiden maak er nog een leuke tijd van en we zien jullie weer snel in ons kikkerlandje, dikke kussen van ons xxx

• 13 Januari 2015 - 20:18

Astrid Van Den Einden:

Hoi meiden,

Weer een leuk reisverslag,lees het elke keer weer met veel plezier. Wat zullen jullie veel mooie foto's hebben gemaakt.Geniet nog saampjes van jullie laatste weekjes en wij tellen de dagen af dat ik je weer zie.

Vele lieve groetjes uit het natte en winderige Best.

De mama'S