Oost West, in Thailand een stukje 'Best'! - Reisverslag uit Ban Samo Phrong, Thailand van Robin en Jill - WaarBenJij.nu Oost West, in Thailand een stukje 'Best'! - Reisverslag uit Ban Samo Phrong, Thailand van Robin en Jill - WaarBenJij.nu

Oost West, in Thailand een stukje 'Best'!

Blijf op de hoogte en volg Robin en Jill

11 December 2014 | Thailand, Ban Samo Phrong

Vanuit Vientiane, Laos, gevlogen naar Thailand, Bangkok, in een poep en een scheet! Steenworp afstand, héérlijk!

Vanuit Bangkok de bus naar Pattaya gepakt, eenmaal aangekomen in Pattaya werden alle 'geruchten' bevestigd!
Lady boys, vieze (oude) mannetjes met jonge Aziatische dames en veel blote tieten clubs! Het walhalla voor de seks-industrie.
En daar liepen Jut & Jul! Haha er was zelfs 1 man die vroeg wat wij in godsnaam hier deden?
Maar we wilde het zien! Én we hebben gelachen haha!

Ook veel geshopt, onze backpack eens uitgemest met oude meuk en deze gegeven aan het meisje van het hotel: helemaal happy! 'Wauw thank you!'

Prachtige vuurwerkshow gezien vanuit het strand van Pattaya.

Ook onze nagels weer even laten doen, wat godver 5 uur duurde omdat ze niet wisten wat we bedoelde en er zomaar wat op mieterde!
Nadeel van Azië: ze durven geen nee te zeggen! NEE WE HEBBEN GEEN GELLAK! Wat is daar nou moeilijk aan?
Anyway, de volgende dag een andere salon gevonden die wél gellak deed en die gore meuk kon vervangen door mooie gelakte nageltjes, wantja, we zijn misschien wel backpackers maar ook gewoon gesteld op onze luxe zo nu en dan!
Dit betekend dat we onder de categorie 'flashpackers' vallen, wel backpacken maar met hier en daar een tikkeltje luxe, we like!!!

Op naar het eiland Koh Samet!
Werden meteen bij aankomst verrast door een heerlijke, tropische plens bui! Tot aan ons ondergoedje nat! Schijnbaar was er een grote storm in het zuiden van Vietnam en de 'restjes' kregen wij! Thank you!
De volgende dag gelukkig heerlijk kunnen zonnen en in de avond romantisch kunnen dineren op het strand!

De weersverwachtingen bleven wisselvallig dus zijn we verder gegaan naar het eiland Koh Chang.

Koh Chang is één van de grootste eilanden van Thailand! In onze ogen mooier als het vorige eiland wat we hadden bezocht, Koh Samet.
Mooi groen, fijn strand en een heerlijke zee! Lekker weer wat gerelaxt voor de verandering!

Weer even een nacht terug naar Pattaya gegaan om daar de volgende ochtend de bus naar Hua Hin te pakken!
Want we zijn op house warming geweest bij Jan & Janine (van Rijssel)!
Ontzettend gastvrij ontvangen! Mochten blijven logeren in hun nieuw vakantiehuis.

Op 5 december aangekomen, hadden we pakjes middag voor Jan en Janine te bedanken voor hun gastvrijheid én de koning van Thailand was jarig! Dubbel feest een daar mag op gedronken worden hi-ha-ho!
Eerst ging 'ome' Jan een scooter regelen, waarmee we naar het centrum gingen om een echte Hollandse frikandel speciaal te eten! Janine had helaas de accu leeg laten lopen van hun scooter dus moest ook dat probleem nog even opgelost worden, gevalletje 'blondje' haha!

Jan en Janine hebben ons Hua Hin laten zien, heerlijk rond touren op de scooter.
Een mooie stad aan de kust, 250 km ten zuiden van Bangkok! Prachtig locaties bezocht waar het uitzicht geweldig was.
Jan kreeg nog even bonje met een aap! 'Die verrekte deugeniet het menne cola gejat' haha en wij maar lachen!

We hebben ons voor een aantal dagen weer echt 'thuis' gevoeld, een stukje Best in Thailand! Kaas, frikandel speciaal, een eigen plek, gezellige stad, wat wil je nog meer? Wat was dat even vertrouwd.
Alhoewel Robin soms moeite had om onze Brabantse 'ome' Jan te verstaan, het lijkt soms net op Thais zoals Janine dan zegt! ;-)
Jan praat ok gewoon Brabants tegen de Thaise bevolking en het komische is nog, dat hij het allemaal voor elkaar krijgt!
Een gevalletje van 'make that the cat wise witte wel' hahaha.

Onze reis gaat morgen ochtend verder, dieper richting het zuiden waar nóg meer paradijselijke eilanden op het programma staan: Koh Tao, Koh Samui en Koh Panang!
'Koh' betekend trouwens eiland, verassend he ;-)

Een duikcursus staat gepland, een full moon party met kerst, een hoop 'zon, zee, strand' én nog meer Brabantse gezelligheid met Anne en Andrea! :-)

We wensen alle familieleden, vrienden, kennissen en trouwe volgers alvast een fijne (voorbereiding voor) Kerst!!

Ons laatste verslag over Thailand zullen we na de kerstdagen online zetten!

Heel veel liefs en kusjes, Robin & Jill

• 11 December 2014 - 08:25

Robin En Jill :

Meer foto's zijn onderweg!! We moesten wat extra foto ruimte bestellen hihi

• 11 December 2014 - 08:48

Anne Van Overbeek:

Wat een leuk verhaal weer haha! Zie jullie vaak al helemaal voor me, met jullie acties! Fijn om te horen dat jullie het zo goed hebben! Heel veel groetjes van ons mam en voor jullie ook een fijne kerst, zo ver jullie dat vieren haha!
    Liefs Anne xx

• 11 December 2014 - 08:58

Kitty:

Ooooo ik lach hier hardop om ome Jan! Ik zie het helemaal voor me! Fijn dat jullie zo genoten hebben. Alvast heel fijne dagen en blijf genieten samen!! X

• 11 December 2014 - 09:16

Madelon:

Ahh wat een leuk verhaal weer, oh oh Jan haha zie het al helemaal voor me.
    Geniet er van meisjes en jullie ook alvast een hele fijne kerst daar :)
    Kussssj Madelon

• 11 December 2014 - 09:54

Marleen:

Leuk verhaal dames! Mooi beetje Brabantse gezellogheid! Veel
    Plezier en ook voor jullie fijne dagen!! Xx

• 11 December 2014 - 16:15

Gino:

Grappigg!! Had 'ome' Jan wel willen zien vloeken tegen die aap:D
    Wat een avontuur, jullie kunnen een boek schrijven zodra jullie terug zijn!!

Groetjes daar en let goed op elkaar.

X

• 11 December 2014 - 16:47

Chris:

Lieve scheetjes!!
    Deze verhalen kan blijven horen en blijven lachen.
    Het klinkt mooi rn t ziet er ook zo mooi uit.
    Meide. Tot over minder dan 2 maandjes. Haha

• 11 December 2014 - 18:13

Paul:

Ha meiden

zo te lezen gaat het goed met jullie! bietje lam etc. etc., geniet er nog maar van wij werken wel !
    wat zie ik een rood-zwart geblokte blouse !!!! en ik krijg altijd commentaar!!
    veel plezier nog
    pap / Paul.

• 11 December 2014 - 19:56

Elisan:

Haha, ik dacht al Paul, Robin heeft een overhemd van papa meegenomen die altijd van pas komt!
    Maar ik zie de blouse pas voor de eerste keer op een foto van Robin en Jill, volgens mij heb jij er veeeeel meer.......

Kunt merken dat jullie pakjesmiddag hebben gehad met de rijmregel van dit verslag. Nu opmaken voor de kerstdagen! Ben benieuwd wat jullie hiervan meemaken zover van huis.
    Wij wensen jullie in elk geval nog heel veel plezier, fijne kerstdagen en een hele gave jaarwisseling!!
    Dikke kus, Elisan en Jan

• 11 December 2014 - 23:09

Brian:

Klinkt goed dames!

Aah het Robin toch weer een Brabantse cursus gehad nooit verkeerd!

Wat jullie nog te wachten staat lijkt me heel vet!!
    -duiken
    -full moon

Wauw!

Veel plezier,

Let op elkaar (k)

• 12 December 2014 - 11:45

Gerrit Van Der Kolk:

Heel leuk zo'n grote reis, met al zijn leuke avonturen

• 13 December 2014 - 18:33

Andrea!!:

Hij is weer fan-tas-tisch!!! Jullie kunnen geweldig schrijven! Ik ga elke keer weer stuk! En nu ook snel in real life te horen! Jeeeej!! Ik zeg: tot morgen!!!!! Can't wait!! Voor Robin: kennie wachte nie!! Xxxxx drea