Vietnam: het land van het zuiden! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Robin en Jill - WaarBenJij.nu Vietnam: het land van het zuiden! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Robin en Jill - WaarBenJij.nu

Vietnam: het land van het zuiden!

Blijf op de hoogte en volg Robin en Jill

08 Oktober 2014 | Vietnam, Hué

WAUW!!
Ten eerste willen we jullie, nu al trouwe volgers, bedanken voor alle leuke reacties via deze site, Facebook en app!
Keep up the good work! Daar worden wij vrolijk van :-)

We zijn inmiddels al weer wat wereldwijzer en hebben wat mooie plekjes gezien.

Hanoi is een gemoedelijke stad, druk en chaotisch maar een prettige sfeer. Hier hebben we wat cultuur opgesnoven maar natuurlijk wel op een 'iets of wat' Nederlandse manier: Riskja
Met deze soort bak-fiets werden we mooi rond gereden door Hanoi!

Zelf hebben we ook gefietst, in een romantische zwaan-waterfiets over 'Truc Bach Lake'. Dit fantastische avontuur duurde wel geteld 15 minuten haha.
Daarna ons weer decadent met de Riskja terug laten brengen naar het gebied waar wij zaten: 'Hoan Kiem District'.
Kleine straatjes met alleen maar winkeltjes, eettentjes, fietsen en miljoenen, nee wij denken wel een triljoen scooters!
Ze vervoeren ook alles op die scooters of fietsen, van huishoudelijke artikelen tot aan matrassen toe! Ongelofelijk.

Vervolgens zijn we met de (nacht)trein naar Sa Pa gegaan in noord Vietnam.
Het begon al weer lekker 'domblond'.
We moesten klaarstaan om 7:30 am stond op onze voucher.
Wij dachten al teringjantje wat vruug! Wel een lange rit man, die nachttrein.
Dus wij om 6:45 de wekker sochtends, met onze halve slaapkoppen, bepakt naar het boekingskantoor die gesloten was.....
Robin dat Vietnamees vrouwtje gebeld en gelukkig woonde ze boven dat kantoortje. Ze vertelde ons dat de (nacht!!!)trein pas om 7:30 pm vertrok, wat natuurlijk 19:30 is!!!!!!
Maar niet alleen wij waren blond, zij ook, want die schreef het verkeerd op onze voucher!!! Bedankt hè!!! Hahaha
'Many Many solly (sorry)'

Anyway, we zijn de nachttrein ingestapt en zag er prima uit! Ieder een eigen bed, flesje water, niks mis mee.
Dat 'kedegedeng'geluid was behoorlijk aanwezig maar hebben geslapen als een roosje.

Aangekomen op het station gingen we met de bus naar het dorpje Laocai in de buurt van Sapa.
Prachtige rit door de bergen, rijstvelden en dorpjes.
Bij het hotel mochten we even ontbijten en begon de trekking om 9:30.
Wat ongelofelijk mooi! Bloedheet en best heavy want hebben nu nog spierpijn, zijn natuurlijk ook niks gewend, maar de foto's liegen niet!!!!
In de middag op een brommertje nog wat rondgereden en naar een waterval geweest: 'Love waterfalls'
Because we need some extra love sometimes ;-)

De volgende dag weer een trekking, iets wat zwaarder maar weer een ongelofelijk mooi uitzicht! De inwoners van het dorp liepen met ons mee. Ze spraken redelijk Engels door de toeristen dus zijn veel te weten gekomen over hoe de mensen daar leven!

Die zelfde avond weer de nachttrein gepakt naar Hanoi waar we om 5:00 in de ochtend aankwamen. Om vervolgens om 8:30 de bus te pakken en 4 uur lang in de bus te zitten naar Halong Bay. Nee... Het is niet altijd fijn om een backpacker te zijn!
Maar eenmaal aangekomen op deze mooie plekjes vergeet je al het reizen en wachten meteen!

Halong Bay: paradijsje
Maar voor ons vergelijkbaar met Krabi, Thailand, waar we 3 jaar geleden zijn geweest.
Pfff we zijn nu al verwend met al dat moois :-p
In mooi grotten geweest en wat hier leuk is, is dat je overal op en in mag klimmen terwijl je in Nederland 100 veiligheidsregels zou hebben waardoor het niet zou mogen. Maar we passen goed op hoor :-)

Genoten van het heerlijke weer en het prachtige uitzicht. 1 nacht op de boot geslapen en de andere nacht op Cat Ba Island in een super fijne hotelkamer.

Jill was bijna voor de eerste keer beroofd van der tas.... Door een aap! Letterlijk een brutale aap pakte haar rugzakje en begon zonder moeite de ritsjes open te maken.
Jill als een dolle die aap proberen weg te jagen, hysterisch rende ze over het strand heen en weer, totdat hij boos werd en begon te blazen en Jill toch maar weg rende.
Robin lachte zich kapot, leuk zo op het strand haha!!!
Gelukkig ging de aap toch weg en hebben wij vlug al onze spullen gepakt en dichter bij de zee aan liggen. Het eiland heette niet voor niks 'Monkey Beach'!

In de avond op een terras in Cat Ba Island wat cocktails gedronken en met verschillende mensen die bij ons op de boot zaten, informatie uitgewisseld. Leuk ook om te horen want hun plannen zijn of wat de reden is dat ze hier zijn.

Na een lange busrit van 4 uur weer terug in Hanoi. Wat gegeten en de touroperator bedankt voor het goed organiseren van onze tripjes!

Inmiddels aangekomen in Hue, beetje midden in Vietnam, hebben we wat rond gelopen en kwamen er al snel achter dat we steden nu wel een beetje beu waren.
We vertrekken daarom weer morgen vroeg naar Da Nang. Lekker aan het strand een paar dagen waarschijnlijk.
Ligt aan het weer, wat tot nu toe perfect is okal staat er elke dag kans op regen, hebben wij tot nu toe het geluk dat deze snachts of in de vroege ochtend valt! Afkloppen dus!

We hebben een 'open bus ticket' gekocht waarmee we zonder datum de bus kunnen pakken naar een volgende plek.
Op de planning staan na Da Nang; Hoi An, Na Trang en Saigon (Ho Chi Min stad) Dit ticket kost 19 euro ongeveer en kunnen daarmee naar alle bovenstaande plaatsen, ideaal!

Hopelijk krijgen jullie een beeld van wat wij zien, mee maken, voelen, proeven en gelukkig voor jullie niet RUIKEN hahaha!

We missen jullie en een dikke knuffel van ons!!! Xxxx
Voo rmeer foto's klik aan de linkerkant op FOTO'S ;-)

• 08 Oktober 2014 - 12:32

Marleen:

Hee dames!

Leuk verhaal weer! lekker lang ook, kunnen we goed bijhouden wat jullie allemaal meemaken daar! Veel plezier nog, en geniet maar van het strandweer hier is het niks!

xx uit regenachtig Nederland.

• 08 Oktober 2014 - 13:08

Robin En Jill:

Foto's zijn aan het uploaden!!!!!

• 08 Oktober 2014 - 13:13

Angelo:

hee dames

Leuk om te lezen dat jullie het daar gezellig hebben
    Leuken verhalen ook

Gr en nog heel veel plezier
    X angelo

• 08 Oktober 2014 - 13:45

Cherida:

Leuke blog weer...
    Lachen hoor domblond en beroofd Door 'n aap ;-)))
    Nog even wachten op de prachtige foto's...
    Have fun!!!!

• 08 Oktober 2014 - 14:20

Elisan:

Wat een leuk verslag weer. Jullie kunnen altijd nog boek(en) gaan schrijven! En ook schitterende foto's. Is voor mij ook heel fijn om even "op reis" te zijn vooral met de buien regen die we hier hebben :-)!
    En jullie zijn mooi blond hoor, hier kun je toch niets aan doen als een chinese muts een verkeerde tijd noteert!? Gewoon lekker blond blijven en genieten meiden! Love you!
    Kijk uit naar hfd.stuk 3!

• 08 Oktober 2014 - 14:34

Gino:

Klinkt geweldig! Zoals jij het typt lijkt het net of ik er ook ben:D
    Pas goed op elkaar en have fun;)

X.

• 08 Oktober 2014 - 14:58

Stephanie:

Wat een avonturen maken jullie mee,
    Geweldig om te lezen!
    Lekker genieten dames!

xx

• 08 Oktober 2014 - 15:32

Mir:

Hoi dames,

Klink weer erg goed. Nee hoor, beroofd door een aap.... Heb je aandacht..... is het van een aap die je nog beroofd ook. Het lijkt me erg indrukweekend allemaal en ik kan me voorstellen na al die bezichtigingen dat jullie eindelijk ook toe zijn aan wat rust op het strand...!! :)
    Geniet er van! Ik doe dit ook van jullie verhalen. xx

• 08 Oktober 2014 - 19:54

Trudie:

He meiden,

Dat "domblondjes" verhaal komt me bekend voor. ;-)) Onze Stijn en Kelly misten zo hun vliegtuig.
    Maar goed te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    We doen het hier met jullie verhalen en werken ons kapot! Xx

• 08 Oktober 2014 - 20:33

Sam:

Top verhaal weer dames! Erg leuk om jullie avonturen te lezen! Xx Sam

• 08 Oktober 2014 - 22:34

Chris:

Hee lady's

Nou dat klinkt wel goed..!
    Al die foto's en soms wat aparte verhalen, zoals een aap die beroofd of een te hard bed waar je lekker op jumpd, verkeerde tijd bij t station.. Doet me erg aan mezelf denken haha.
    Maar 1 ding moet ik jullie na geven, alles wat jullie hebben laten zien en lezen is top.
    Poepies... Tot op de app..

• 09 Oktober 2014 - 15:06

A. Van Den Einden:

Hoi lieve meiden,

Wat is het weer leuk om te lezen, zoveel gezien en gedaan in een korte tijd, dus nu ff niks alleen maar luieren. Trouwens die foto met dat eten ziet er niet slecht uit lijkt me heel lekker.
    Dat avontuur met die aap is wel lachen, wel verstandig dochter om het op te geven hahaha.
    We wachten al weer op het volgende verslag. Veel plezier en pas goed op elkaar.
    Tot app en hvj xxxx Astrid/mama

• 13 Oktober 2014 - 22:25

Anouk Cras:

Hee meiden,

Super om jullie avonturen te lezen en dat t zo goed bevalt! Op die brutale aap na dan, maar gelukkig is Jill ook niet op dr mondje gevallen ;-) heel veel plezier met de volgende etappe X Anouk