1ste halte Bangkok, Thailand! 2de halte: Hanoi! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Robin en Jill - WaarBenJij.nu 1ste halte Bangkok, Thailand! 2de halte: Hanoi! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Robin en Jill - WaarBenJij.nu

1ste halte Bangkok, Thailand! 2de halte: Hanoi!

Blijf op de hoogte en volg Robin en Jill

30 September 2014 | Vietnam, Hanoi

Jaaaa daar issie: ons eerste echte verslag uit zuid oost Azië! Waar moeten we toch beginnen...

Een fijne reis gehad, op een krijsend kind en een dronken vrouw na, en nee, het was niet Robin ;-)
Op de luchthaven in Bangkok aangekomen, kwam meteen de warme en benauwde lucht ons tegemoet: 32 graden om 10:30 was toch wel even wennen!

Één van de gekleurde taxi's gepakt die ons meteen wilde oplichten voor 200 Bath extra (wat maar ongeveer 5,- is)
Maar daar trapte wij natuurlijk mooi niet in! Gewoon die meter aan meneer de taxichauffeur!

Khoa San Road: eindelijk, we zijn er weer. Drukte, chaos, plek, viezigheid, eettentjes, hotels, winkeltjes, kortom het walhalla voor de backpackers!
Het hotel Dang Derm was erg netjes en hebben hier de eerste dagen heerlijk kunnen wennen aan alles wat Azië te bieden heeft.

Meteen visum voor Vietnam geregeld de eerste dag. Hup die tuktuk in en gaan met die banaan!

Anouk had een verassing voor ons.... 'Sta vrijdag 26 sept om 17:45 klaar in de lobby van het hotel' Zo gezegd, zo gedaan.
Een klein Thais mannetje (papa-Thai) kwam ons ophalen en bracht ons naar een geweldig mooie boot waar we hebben genoten van een dinnershow! Wat een geweldige verassing! Ook nog even een traantje gelaten toen de zangeres even doodleuk 'ik hou van jou, alleen van jou' kwam zingen speciaal voor ons, Hollanda!

Een bezoekje gebracht aan Kanchanaburi, national park Erawan, waar we prachtige watervallen hebben bewonderd! Flink wat meters gelopen om de watervallen 1 t/m 7 te kunnen bekijken, klimmen en klauteren om soms naar boven te komen.
We zijn tot 4,5 gekomen, conclusie van Robin was 'een waterval is een waterval, we gaan lunchen!' :-)
Cultuurbarbaren haha.

Natuurlijk ook even een stop gemaakt bij 'The bridge over the river Kwai'
Indrukwekkend om te zien hoeveel Nederlanders hiermee te maken hadden en hier begraven zijn (1900 Nederlanders).

Inmiddels aangekomen op onze 2de stop van de reis: Hanoi in Vietnam!
Heel vroeg vanuit Bangkok vertrokken en naar Hanoi gevlogen, taxi gepakt en naar het hotel gegaan wat 9,- per nacht kost voor 2 personen inclusief ontbijt. Ongelofelijk! Hahah en er waren nog goedkopere hotels!

We hebben hier in Hanoi de boel een beetje verkend en gekeken wat we wilde gaan doen. Tip van Rob Snelle: bezoek Sapa! Even gegoogled en dat leek ons ook wel erg mooi, hier vertrekken we 2 oktober naar toe met de nachttrein. Kedege-deng!!!

Vervolgens zetten we onze reis voort naar Halong Bay! Hier zullen we ons in wat paradijselijke sferen gaan bevinden! Helemaal geen probleem natuurlijk!

In ons volgende verslag zullen we jullie op de hoogte brengen over de avonturen van o.a. Sapa en Halong Bay!

Hopelijk hebben jullie van ons eerste verhaaltje kunnen genieten!

Heel veel liefs en kusjes!

• 30 September 2014 - 12:01

Kim Sommen:

Super leuk om te lezen dames, moest vooral ook lachen om de citaat van robin haha!
    Enjoy! en wacht met smacht op het volgende verhaaltje!

• 30 September 2014 - 12:03

Anouk:

Chickies!!!

Leuk om te lezen!! Stuur maar wat warmte deze kant op, want de zon doet niet heel erg z'n best meer hier in Hollanda!! Als je je verveelt in Hanoi kun je altijd nog scooters gaan tellen, dan heb je meteen een hele dag gevuld ;-) Have fun in lovely Hanoï

• 30 September 2014 - 12:45

Pleuni:

Nou dames, zo te lezen is jullie avontuur al goed begonnen!! Kei leuk

• 30 September 2014 - 12:46

Papa Heinz:

Heee Jill en Robin,

Heerlijk om die verslagen te lezen. brengt mij weer een beetje terug naar Thailand. Ik ben blij dat alles naar wens verloopt. Leuke foto's gezien met prachtige spinnen.........(eetbaar neem ik aan ). Ook goed dat jullie een flink stuk cultuur aan het opsnuiven zijn. Inderdaad Jill en Robin de aantal begraven nederlandse militairen daar hebben toen op mij ook veel indruk gemaakt. Ik zag op de foto's dat jullie ook al bij de bridge over de kwai zijn geweest. ook daar is hard gevochten door de militairen ( vooral engelse ). In feite is het maar een klein bruggetje maar heeft wel veel meegemaakt. Ritje in de tuktuk hoort erbij en zoals ik vernomen heb gaan jullie nu naar Hanoi. De ogen van die mensen staan hetzelfde als in Thailand ( grapje ) maar de rijstvelden zijn gigantisch groot. Ook het landschap in verschillende lagen is prachtig opgebouwd. De foto's en verslagen komen goed binnen op mijn oude computer Jill dus ik bedoel maar......In Best beste meiden is weinig veranderd. Het centrum staat op zijn kop ( zal wel klaar zijn als jullie terugkomen) en door de ambtenaren wordt flink vergaderd. Hier aan de Juilanaweg gaat het ook zijn gangetje, weinig nieuws te melden. Ik zal jullie op de voet volgen en heb de politiechef van Hanoi gevraagd om jullie een beetje in de gaten te houden. Al met al nog veel plezier en tot horens. En Jill ( van vader tot dochter) .........jij loopt harder met de rok omhoog dan hij met zijn broek omlaag......xxxxxxx

• 30 September 2014 - 12:55

Sabine:

Wauw wat leuk om te lezen! Zo te horen hebben jullie t fijn!
    Veel plezier nog.. X

• 30 September 2014 - 13:05

Stephanie :

Super tof om te lezen!
    Zo maak je nog is wat mee zeg haha
    Geniet lekker van jullie trip, ik blijf jullie verhaaltjes volgen!
    Have Fun x

• 30 September 2014 - 13:06

Mandy:

nou super hoor dames al super veel gedaan dus.. leuk om het te lezen allemaal. nog heel veel plezier en lees het wel. xx

• 30 September 2014 - 13:26

Marloes:

leuk eerste verhaal meiden! ik blijf jullie volgen en nog heeeeel veel plezier samen!! xx

• 30 September 2014 - 13:39

Andrea Vb:

hahahahaha I love it!! Geniet en wie weet tot snel:) xx

• 30 September 2014 - 14:33

Madelon:

Leuuuuk meiden! Super leuk om jullie verhaaltje te lezen en de foto's te zien.
    Enjoy!!! X

• 30 September 2014 - 14:56

Elisan Jansen:

Hoi meiden! Leuk verslag!! Ik kijk al uit naar het volgende. Het lijkt me een onvergetelijke reis die jullie maken! Zo zijn we allemaal een beetje op vakantie met die mooie foto's en verhalen! Liefs XX

• 30 September 2014 - 15:14

Will :

Ik hou het kort, anders worden het vele lange verhalen. Mooi en herkenbaar jullie verhalen. Geniet verder van deze unieke reis !

• 30 September 2014 - 15:14

Mir:

Ha meiden,

Kei leuk jullie verslag. Traantje mee pikken na het smarte lied... die taante hield het ook even niet droog. Hoe zo sentiment. De plannen zien er goed uit. Ben benieuwd naar jullie foto's. Blijft apart hoor... zo lang vakantie!! Gaaf. Tot snel met jullie volgend mooie verhaal. liefs xx

• 30 September 2014 - 17:02

Kim:

Hallo dames!!

Leuk om jullie verhaaltje te leZen!!
    Heel veel plezier!! En geniet ervan!

Xxx Kim

• 30 September 2014 - 19:20

Sandra:

Lieve meiden,
    Gaaf om te lezen [buiten de appjes:)] Heel veel plezier!! Jammer van de cultuurbarbaren.....:) Herkenbaar:)
    dikke kuffel San/mama

• 30 September 2014 - 19:54

Trudie:

Ha Meiden,

Wat leuk om jullie verslag te lezen.zo blijven we hier ook een beetje op de hoogte. Geniet ze!!
    Dikke knuffel

• 30 September 2014 - 23:20

Astrid/mama:

Wat leuk om te lezen en wat hebben jullie al veel gezien in een korte tijd. Ben benieuwd naar jullie volgende verslag.Geniet er maar van en vergeet mijn magneetjes niet haha.Nou meiden tot schrijfs en geniet ervan dikke kus xxx

• 01 Oktober 2014 - 07:39

Sam:

Leuk verhaal dames! Ik ben jaloers. Geniet ervan! Xx Sam

• 01 Oktober 2014 - 08:36

Dorine En Jac:

He meiden TOPPIE dat jullie het zo naar jullie zin hebben . Al veel ondernomen in een korte tijd .geniet van alles en elkaar .hier gaat alles gewoon saai zijn gangetje.het weer wordt ook minder nu.autumm is failing. We kijken uit naar jullie nieuwe verslag. Dikke knuffelde ons xxxxx

• 01 Oktober 2014 - 09:11

Tahnee:

Een avontuurlijk begin voor jullie tweetjes! Hartstikke gaaf! Geniet ze. X

• 01 Oktober 2014 - 09:22

Rob Snellen:

Hey leuk verslag,

Bij al die Hangs (straten) in Hanoy heb je er ook een met trendy en minder trendy bars (ja hoor Hanoy heeft ook een soort van Stratumseind) het ligt in de oude wijk vlak bij het meer. Ook wel aardig is het waterpompen theater. In Sapa kun je trouwens als je wilt een tracking maken en overnachten bij de traditionele Hong mensen. Ik heb dat zelfs niet gedaan, ik heb wel een scooter gehuurd en naar de Chinese grens gebrommerd (Lao Cai) je komt er trouwens heel vroeg (rond 06:00) aan dus als ik jullie was zou ik je Hostel al in Hanoy proberen te regelen. Ik had daar wel een leuk Hostel vlak bij het marktplein. Veel plezier......! En een. Goeie trip

Rob

• 01 Oktober 2014 - 10:32

Gino:

Hallo Chickies!!

Fijn om te lezen dat jullie het goed hebben.
    Leuke foto's, alleen die gefrituurde spinnen vind ik niks..

Heel veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende verslag.

X

• 01 Oktober 2014 - 11:36

Hanni:

Fijn dat jullie zo genieten, ben jaloers op jullie!, maar ga zo verder.

• 02 Oktober 2014 - 06:44

Lalla:

Geweldig meiden,, genieten xxxxxxx

• 02 Oktober 2014 - 21:10

Joyce En Marianne:

Ha dames!

Wat leuk om jullie eerste verslag te lezen en wat een gezellige foto's! Al veel beleefd en meegemaakt dus! Tja die taxichauffeurs proberen je vaak om te lichten maar daar weten we wel raad mee. Geniet ervan! En we zijn benieuwd naar jullie volgende verslag! X